fredag 26. februar 2010

Muligheter

Når eg har engelskundervisning på søppelplassen så pleie me alltid å synga. Av og te har eg og med instrumenter. På torsdag la eg merke te at ein av elevane mine, Aipel, va utruligt flinke te å spela tromma og det va tydeligt atte han likte å spela. Eg sporte han ittepå kor han hadde lert det hen.
"Di meja", va svaret eg fekk.
"På bordet", betyr det.
Eg måtte jo smila litt, for det va kje akkorat DET svaret eg hadde forventa.

I Norge hadde ein gut som Aipel blitt headhunta av kretskoret eller henvist te musikkskulen. I Norge hadde han hatt adle muligheter te å få utvikla talentet sitt.
I landsbyen ved søppelplassen må han sitta og spela på bordet!

Det e et privilegium å få vara med og gi desse ongane litt fleire muligheter, meir kunnskap og meir tru på seg sjøl.

Ka gjere DU med talentene Gud har gitt deg?



Angklung-undervisning

2 kommentarer:

Frøydis sa...

Du kan så si! Håper det blir mye musikk når musikklinja kommer om ikke så lenge. Olav har pakka så mye at det ikke er plass til meg... koss prioritering e det?

Liv Jorunn sa...

Jeg har nå øvd inn bordverset på angklung her hjemme, men blir rett og slett gjort litt narr av av uvitende sjeler som ikke vet hva god(?) musikk er når de hører det.

Veldig kjekt å lese bloggen deres.
Hvor havner dere i juni? Nærbø?