mandag 8. mars 2010

Nye engelsk klasse



Det e oppmuntrandes å undervisa på søppelplassen! Denne herlige gjengen e den nye klassen som starta opp for ca 1 måne siå.

Forige veka stod eg og såg på ungane som lekte uti gatå mens di venta på at timen sko begynna. Då slo det meg koss NORMALE di e: Nogen ler, nogen slosst og egla kvarandre, nogen fiska ein peng opp av lommen og kjøpe seg ein slikkepinne. Di minne faktisk litt om...MINE ongar! Kanskje det e feil av oss å tenka på di som "dei stakkars ongane frå søppelplassen"... viss det e det me fysst og fremst tenke. Dei e skapt i Guds bilde. Det e ikkje stakkarsligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er utrolig flott å lese om arbeidet på søppelplassen, om kakebaking, skole og musikk. Det må være stort å få være en del av!

Driver fortiden å øver meg innen baking. Etter tipset jeg fikk av deg Kari Anne, om å være litt mer tålmodig med hevingen av gjærbakst er det blitt betraktelig bedre resultater! Ligger nybakt brød og rundstykker på benken, nam (for å skryte litt av meg selv..) Men jeg lurt på om du kunne tenke deg å offentliggjøre oppskriften din på gullerotkake? Skulle gjerne prøvd den.